piątek, 1 lutego 2013

sytuacja opanowana.

Dziś się pojawiła w końcu po około 14dniach;((((((((((((((((((((
Wiem że to okropne i w ogóle jak tak można 14dni nie robić kupy ale tak już jest gdy dziecko trzyma specjalnie i nie chce zrobić a potem to tak okropnie boli ze znów nie robi. Ale wyjść musi.
Lekarze umywają ręce mówiąc że trzeba zbadać kał. No w porządku ale niech ten kał najpierw BĘDZIE. Żeby pomóc w zatwardzeniu to nie wiedzą. Przepisuja drogie syropy, albo karzą masować brzuszek (a ciekawe co oni myślą? że co ja robię całymi dniami?) Jabłka nie ruszają jej ani czopki ani nawet woda z miodem na czczo. W końcu ruszyła mięta z parafiną. Dziękuję serdecznie wszystkim NIE LEKARZOM za dobre rady, za to że nie macie dość wiecznego płakania mojego nad kupą, a raczej nad jej brakiem. Ja jestem prawie pewna że to wszystko spowodowane jest tarczyca;(((( a do endokrynologa zapisane jestesmy dopiero na 11marca. Bo do Łodzi nie stać mnie żeby jechać jeszcze w lutym;(( to przecież 400km.
Przecierpie to jakoś. Postanowienie jest takie.
Zero słodkości (chociaż wcale duzo nie je)
codziennie jedno duzo jabłko trzeba zjeść
biszkopty i herbatniki w minimalnej ilosci
i nocnikowa przygoda.
Oczywiście nie bede wywierać presji na kupe. Bo wiem ze nie mozna.
Będę robiła wszystko zeby Oliwii pomoc jeszcze bardziej się regularnie opróżniac.
Miałam skupic swoja uwage na NOVIPAYE, ale to dla mnie za drogi biznes. Moze jak sie polepszy sytuacja finansowa (o ile w ogole)

Jestem wykonczona tymi ostatnimi nocami. Ale nie ma tego zlego co by na dobre nie wyszlo.
Dzis mam nadzieje noc bedzie przyjemna i dla mnie i dla Oliwii.

Przepraszam za błędy i niedociągnięcia ortograficzno-interpunkcyjne ale nie mam dziś do tego łba.


buziaki kochani ;********************
Zdrówka dla Was ;)

17 komentarzy:

  1. spróbuj przez jakiś czas podawać syrop lactulosum, rozluzni kupę i ułatwi wypróznianie. Podawaj tez probiotyki. 14 dni bez wypróznienia to bardzo zle. może dojść do pekniec w odbycie a wtedy sytuacja jeszcze bardziej się pogorszy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daje probiotyk. Jakoś nie bardzo wierze w te syropy, Oliwia miala Duphalac i nic nie dał.
      A te 14 dni to jakiś koszmar...;( ale przecież za nią nie zrobię. A szkoda:(

      Moja wyobraźnia wczoraj w nocy wytwarzała takie właśnie scenariusze jak pęknięty odbyt. Miałam w planie iść dziś rano na lewatywe z nią do przychodni ale na szczęście zrobiła. Ja mam nadzieje ze endokrynolog rozwiąże ten problem.

      Usuń
    2. endokrynolog? nie sądze..a co wspólnego ma tarczyca z zaparciami? to raczej sprawa psychiki sama piszesz ze wstrzymuje, badz jelit. Endokrynolog da co najwyzej hormony, nie zauwazyłam po nich poprawy pracy jelit, no chyba ze czegoś nie wiem?

      Usuń
    3. Owszem sprawa psychiki. Ale w wielu artykulach ktore czytalam na temat niedoczynnosci tarczycy objawami sa zaparcia. O których oczywiscie mam zamiar poinformowac endokrynologa może akurat coś pomoże.

      Usuń
  2. W Łodzi na NFZ umawiają do CZMP na marzec

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaparcia są jednym z objawów problemów z tarczycą.Wiem z doświadczenia.
    Co do tak długich zaparć to mój syn w wieku 2-3 lat miał tez straszne problemy,Nie robił kupy po 2 tyg.Lekarze z naszego miasta przepisywali laktulosum i inne syropki.Dieta była trzymana prawidłowo.Mówili że top stres,że ... tysiące powodów.Nic niestety nie pomagało.Aż zażądałam skierowania do kliniki gastroenterologicznej we Wrocławiu.Tam pani profesor stwierdziła ,że jelita były bliskie pęknięciu.Przepisała lewatywy przez tydzień(koszmar ) i zrobiła badania.Okazało się ,że syn ma zanik ruchów robaczkowych.Po serii leków odpowiednich w końcu wszystko się unormowało.Więc polecam udac się po poradę do Gastroenterologa.Lekarz może Ci wystawić skierowanie pilne.Szkoda dziecka!! Mój syn jak widział toaletę to dostawał szału i płakał przez godz.teraz mamy spokój:)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za bardzo cenne informacje.
      Oczywiście zgłoszę się do gastroenterologa i endokrynologa ponieważ tylko wg mnie i Pani psychiatry Oliwia ma złe wyniki TSH. Cała reszta nawet w laboratorium twierdza ze w normie uśmiechając się przy tym...

      Dziękuję jeszcze raz i również pozdrawiam :)

      Usuń
    2. dodam jeszcze tylko ze kazde labolatorium ma swoje normy, w naszym wyniki małego były niepokojace, w szpitalu te same w normie. Mimo tego wyszły mu przeciwciała i ma stwierdzone Hashimoto

      Usuń
    3. DLatego właśnie muszę skonsultowac wyniki ktore mam i ktore zrobie z specjalista. bo zaczyna mnie juz wkurzac to umywanie rąk wszystkich w okolo.

      Usuń
  4. My dawaliśmy na zaparcia sok bobofrut jabłkowy lub Kubuś. Warto też zbadać na Candide (badanie mykologiczne kupy). Można też spróbować zwiększyć dawkę probiotyków.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Soki i Kubuś juz przerabiałam.
      A kupe dałam do badania lada dzień będę znała wyniki które oczywiście jeszcze raz sprawdze...

      Usuń
  5. Moja Hania też miała z tym problem, latała z kupą po domu jakby ktoś jej robił największą krzywdę, z wrzaskiem, płaczem, a ja płakałam razem z nią. Dawałam jej kompot z suszonych śliwek, syrop Lactulosum. Koleżanka podpowiedziała mi, że synowi uregulowała kupki poprzez podawanie mu Vibowit jedną saszetkę dziennie na sucho, tak jakby jadł oranżadkę, powiem ci, że poskutkowało. Hania po 3 torebeczkach zrobiła luźniejszą kupę, choć na zrobienie spokojnie kupki trzeba było poczekać ok. 3 tygodni, bo bała się i sama zatrzymywała, taki lęk przed bólem.Ale na szczęście wszystko się uregulowało.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za radę i oczywiście spróbuje o ile moja Oliwia weźnie do ust vibovit w postaci suchej.
      W aptece wystarczy poprosić o vibovit w saszetkach czy to jakaś specjalna nazwa, smak itd?

      Usuń
    2. żaneta foterek2 marca 2013 11:51

      Wystarczy normalny vibiwit w saszetkach, albo daj jej łyżeczkę wody i ten vibowit dodaj zrobi sie papkai może taki zje

      Usuń
    3. sprobuje;) dzięki Żanetko

      Usuń
  6. Ja mam z tym problem od dziecka a mam 29 lat i cierpie na zaparcia robie razz na miesiac stolec nic mnie nie rusza po zadnych lekach robilam kolonoskopie i wyszla w porzadku nie mam guzow lekarz stwierdzil ze mam leniwe jelito grube wiec ono jakby nie pracuje.tez mnie czasami boli ze mnie to spotkalo i tez mam niedoczynnosc tarczycy ale minimalnie.dlatego rozumiem co przezywasz wiem to doskonale, a bardzo pragne miec dzieci a nie moge zajsc. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi przykro:(

      Ja uważam ze raz na tydzień to mało, bardzo mało, raz na 10 dni to koszmar a raz na 14dni to już piekło.

      Ten problem mnie powoli przerasta.

      Pozdrawiam

      Usuń